نتایج مطالعات شرکت او‎ام‎وی (OMV) اتریش روی میدان پایدار غرب و نتایج مطالعات شرکت زاروبژنفت روسیه روی میدان‌های پایدار غرب و آبان، در جلسه اخیر کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.
به گزارش خبرنگار، یکصد و چهل و هشتمین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن با هدف بررسی طرح‌های مطالعاتی دو شرکت روسی و اتریشی برای توسعه میدان‌های آبان و پایدارغرب برگزار شد.

معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه اعلام کرد: در این جلسه، طرح‌های پیشنهادی بررسی و درباره برنامه این ۲ شرکت‏ برای توصیف و توسعه میدان‎‌های یادشده تبادل نظر شد.

تفاهم‌نامه مطالعاتی این ۲ میدان، تیرماه پارسال میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه امضا شده بود و شرکت ملی نفت ایران و اوام‎وی اتریش هم با هدف مطالعه چند میدان از جمله میدان پایدار غرب، پیشتر تفاهنامه‌ای امضا کرده بودند.

بر اساس این گزارش، میدان‎های نفتی آبان و پایدار غرب از میدان‎های مشترک ایران و عراق به شمار می‎روند که در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب) واقع شده‎اند.