ظرفیت تامین خوراک پتروشیمی ها افزایش می یابد
مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با اشاره به تکمیل و آمادگی واحد تولید اتان این فازها، اعلام کرد: ارسال اولین محموله اتان تولیدی فازهای ٢٠ و٢١ پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی بزودی آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار، علیرضا عبادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به توسعه متوازن بخش‌های پالایشگاهی فازهای ٢٠و٢١ پارس جنوبی، به تدریج و با ورود تمامی بخش‌های پالایشی، تولید و بهره برداری از سایر محصولات این فازها آغاز می شود.

عبادی به برداشت حداکثری از بخش فراساحل فاز ٢١ اشاره کرد و افزود: اولین محموله میعانات گازی این فازها باحجم بیش از ١٧٠هزار بشکه به کشور ژاپن صادر شده است.

وی معادل ارزی روزانه این میزان میعانات گازی را حدود یک و نیم میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ٢٠٠ متر مکعب بر ساعت میعانات گازی در پالایشگاه خشکی فازهای ٢٠و٢١ تولید و ذخیره سازی می شود.

مجری فازهای ٢٠و٢١ پارس جنوبی با تاکید براین‌که روند فرآوری میعانات گازی این فازها با سرعت مناسبی درجریان است، پیش بینی کرد در ماه‌های آینده میزان تولید و صادرات این هیدروکربور افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که عمده متقاضیان خرید میعانات گازی این فازها هم اکنون کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی هستند، گفت: باورود دیگر بخش‌های پالایشگاهی و فراساحل فازهای ٢٠و٢١، حجم بیشتری از میعانات گازی این فازها، ذخیره و روانه بازارهای هدف شود.
‏‎

عبادی به آماده سازی سایر بخش‌های پالایشگاه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر واحد تولید اتان این فازها آماده شده و ارسال اولین محموله اتان تولیدی فازهای ٢٠ و٢١ پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی بزودی آغاز می‌شود.

مجری فازهای ٢٠و٢١ با اشاره به این‌که هم اکنون تنها بخشی از توان فرآورشی پالایشگاه این فازها در مدار تولید قرار دارد، گفت: با بهره برداری از سکوی یک میلیارد فوت مکعبی فاز٢٠ و همچنین راه اندازی ردیف‌های دوم تا چهارم شیرین سازی، میزان تولیدات این فازها به طور چشمگیری افزایش یافته و ارزآوری قابل توجهی از محل صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا از جمله میعانات گازی حاصل می شود.