انتشار متن و عکسی از اکبر نجاتی، رئیس اداره گاز شهرستان گناباد در خراسان رضوی مبنی بر کمک به افراد مستضعف و بی‌بضاعت این روزها بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشته است.

به گزارش خبرنگار، در چند روز گذشته مطلبی درباره رفتار انسان‌دوستانه رئیس اداره گاز گناباد استان خراسان رضوی در فضای مجازی به نقل از یکی از خبرنگاران این شهرستان منتشر شد.

اصل پیام به این شرح بود: «چند روز پیش یکی از دوستان با حقیر تماس گرفت و گفت رئیس اداره گاز گناباد به هیچ عنوان در زمستان گاز مردم مستضعف را قطع نمی‌کند و حتی پول قبض افراد مستضعف را پرداخت می‌کند، اما از همه این موضوع را پنهان کرده و رسید قبض‌ها را نیز در کشوی میزش می‌گذارد»

من خودم به شخصه دو سه بار بیشتر آقای نجاتی را حتی از نزدیک ندیده بودم. به اتاق کارش رفتم و از او خواستم کشوی میزش را باز کند و داستان رسید قبض‌های کشو را بگوید.

اصرار می‌کرد جایی درج نشود، اما نمی‌توان این نجابت و وجدان یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی را نشان نداد که خود رئیس اداره، قبض مردم مستضعف شهرش را پرداخت کند.

فرهنگ کمک به مستمندان از قدیم در بین کارکنان شرکت گاز جاری بوده است

اکبر نجاتی، رئیس اداره گاز ناحیه گناباد درباره این ماجرا گفت: اصل انتشار این مطلب کار اشتباهی بود، زیرا اگر فردی کار خوبی انجام می‌دهد تنها با خدای خودش معامله می‌کند و پاداش آن‌ را جز از درگاه احدیت از شخص دیگری مطالبه نمی‌کند.

وی افزود: فرهنگ کمک به فقرا و مستمندان واقعی از قدیم در بین همه کارکنان شرکت ملی گاز ایران وجود داشته و حتی صندوق‌هایی نیز برای جمع‌آوری صدقات همکاران فراهم است. علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن موضوع نداشتم، زیرا کار من در مقابل تلاش‌ها و خدماتی که همکاران بنده در طول سال برای تامین انرژی گرمایشی مردم در اقصی نقاط کشور انجام می‌دهند بسیار ناچیز است.

نجاتی تصریح کرد: همه ما انسان هستیم و اگر واقعا نسبت به فقر شخصی اطمینان حاصل کنیم بی‌شک با روحیه مسلمانی برای کمک اقدام می‌کنیم.