رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، هدایت متقاضیان سرمایه گذاری به سمت تکمیل زنجیره ارزش را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد.
رضا محتشمی پور در گفت‌‎وگو با خبرنگار با تشریح اولویت‌های دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: مشاوره به متقاضیان سرمایه‎گذاری از جمله اهدافی است که با رویکرد تکمیل زنجیره تولید دنبال می کنیم.

وی افزود: در این راستا در تلاش هستیم شرکت‌های متقاضی سرمایه گذاری به بخش‌هایی هدایت شوند که گلوگاه‌های صنعت به‌شمار می آیند و تولید کمتری دارد.

محتشمی پور ادامه داد: تامین نیاز صنایع داخلی از دیگر اولویت‌های دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی است که تحقق آن مستلزم افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی است.

وی افزود: تولید شرکت‌ها باید در مسیر تامین کالاهای موردنیاز مصرف کنندگان داخلی باشند.

محتشمی پور افزایش تولید را نیازمند سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی دانست تا در سایه آن طرح‌های جدید با نگاه به تامین نیاز داخل تعریف شود.

وی با اشاره به تمرکز عمده صنایع پایین دستی در وزارت صنعت و معدن افزود: در این راستا وزارت نفت تامین کننده خوراک خواهد بود و نقش اصلی ما تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی در سطحی مناسب است.

به گفته وی، براساس آمار در یک دهه گذشته با روندی رو به رشد شاهد افزایش ١٠ درصدی فروش داخلی و تامین مواد اولیه مصرف کنندگان ایرانی بوده ایم.