هرچند که اینترنت به این معنی است که ما می توانیم به سرعت اطلاعاتی راجع به هر موضوعی پیدا کنیم، با این حال، چیزی وجود دارد که از بسیاری از مردم آنرا نادیده می گیرند .
وقتی که به یک چیز بطور آنلاین نگاه می کنیم، چه مقدار انرژی مصرف می کنیم؟
شرکت های فناوری های پیشرو، پیش قدم شده اند و از انرژی هوشمند استفاده می کنند. آن ها چگونه این کار را انجام می دهند؟
فناوری و ما
به لطف اینترنت، بیش از هرزمان دیگری به بقیه دنیا متصل شده ایم، اما… فناوری های جدید چه اثری بر محیط می گذارند؟
مراکز اطلاعات و ارتباطات تلفنی سالانه به اندازه %۱۲ تا %۱۹ رشد می کنند و بنابراین سال به سال انرژی بیشتری را طلب می کنند.
به همین دلیل است که تعداد روز افزونی از مردم می خواهند بدانند که آیا کمپانی های ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات)، در رابطه با محیط زیست بطور مسئولانه عمل می کنند یا خیر.
رتبه بندی هایی انجام شده است تا ما بتوانیم وضعیت این کمپانی ها و میزان تعهد آن ها به پایدارپذیری را بدانیم.
بخاطر این نگرانی رو به رشد، که حتی توسط دانشگاه هاروارد مورد تحقیق قرار گرفته است، کمپانی های مهم فناوری تلاش می کنند تا پیشرفت کنند. برای امکان پذیر کردن این کار، آن ها چکار می کنند.
بسیاری از آن ها استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را برای مراکز داده هایشان انتخاب کرده اند. یک مثال شاخص در این مورد، Google است، که در ۲۰۱۲ یک مرکز داده در اوکلاهاما دائر کرد که از انرژی بادی فراهم شده توسط یک مرکز محلی استفاده می کند.
یک کمپانی دیگر که در سرتاسر جهان شناخته شده است و به این تغییرات ملحق شده است، HP است که تغییراتی را در محصولاتش داده است و سطح آلودگی توسط آن ها در سال ۲۰۰۵ را به نصف کاهش داده است. به این طریق، این شرکت باعث درگیرشدن مصرف کننده ها نیز گردیده، و به آن ها اجازه می دهد تا در استفاده از انرژی های هوشمند مشارکت داشته باشند.
آیا می دانید که …؟
دو جستجوی اینترنتی می تواند به اندازه کتری آب درحال جوش CO2 تولید کند.
برچسب ها:
انرژی های تجدیدپذیر- کارایی انرژی- پروژه ها و گرایش ها
به نقل از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت