مدیرعامل شرکت دانا انرژی انتقال فناوری و تامین منابع مالی را شاه بیت همکاری ایران و روسیه عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در ایران محدودیت‌هایی دارد که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
به گزارش خبرنگار ، محمدایروانی روز (چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد بهبود، بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان‌های نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی ایران با قدردانی از وزیرنفت به‌‌دلیل اعتماد به بخش خصوصی اظهار کرد: وزارت نفت از همان ابتدا که الگوی جدید قراردادهای نفتی را معرفی کرد دنبال این بود تا شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی را ایجاد و برای حضور در این الگوی قراردادی فعال کند.

وی با تاکید بر این که هدف اصلی الگوی جدید قراردادهای نفتی، انتقال دانش فنی و مدیریت به شرکت‌های ایرانی است، افزود: شاه‌بیت همکاری ایران و روسیه باید انتقال فناوری، دانش مدیریت و تامین منابع مالی باشد.

مدیرعامل شرکت دانا انرژی با اشاره به مشترک بودن میدان‌های نفتی آبان و پایدار غرب تصریح کرد: تصمیم‌گیری به‌موقع برای این دو میدان بسیار مهم بود.

ایروانی به محدودیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: محدودیت‌ در سیستم بانکی یکی از این محدودیت‌هاست که توقع داریم با حمایت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با امضای قراردادهای جدید در صنعت نفت افزون بر رونق در این صنعت و افزایش اشتغال و کسب و کار شاهد الگوی جدید افزایش تولید با کاهش هزینه‌ها باشیم.