مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بخش عمده قطعات مورد نیاز تأسیسات نفتی را متخصصان داخلی می‌سازند
به گزارش خبرنگار، هوشنگ صیدالی با اشاره به این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به جز کارگران ساده همه کارکنان صنعت گچساران خارجی بودند، افزود: هم اکنون همه کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان ایرانی هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون بخش عمده قطعات مورد نیاز تأسیسات نفتی را متخصصان داخلی می‌سازند که روز به ‌روز نیاز به بیگانگان کمتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به تحریم‌های دشمن در سال‌های اخیر بیان کرد: ساخت ۲ هزار قطعه و تجهیزات مورد نیاز شرکت در زمان تحریم‌ها به دست کارشناسان ایرانی نشان‌دهنده معکوس شدن اثر تحریم‌ها بر شرکت نفت بوده است.

وی ابراز داشت: اکنون ۷ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در رده‌های مختلف در این شرکت فعالیت دارند.

صیدالی مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید را که با بهره‌گیری از حفر ۲ چاه انحرافی در طول ۵۸ روز انجام شد نمونه‌ای دیگر از همت کارکنان نفت برای کاهش وابستگی به بیگانگان دانست.

این مقام مسئول گفت: خدمات اجتماعی عام‌المنفعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی از فعالیت خوب شرکت نفت گچساران است.

صیدالی بیان کرد: اکنون تنها برای ۲ طرح راه‌سازی گچساران به گناوه و بی‌بی حکیمه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که بخش عمده‌ای از آن با اعتبارات نفتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با یادآوری نقش کارگران نفت گچساران در اعتصاب‌های دوران مبارزه با حکومت پهلوی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، افزود: کارکنان نفت گچساران که ۳۱ شهید از میان آنان در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد، با پیشتازی در عرصه اقتصادی در همه دوران پربرکت نظام جمهوری اسلامی اثربخش بوده‌اند.

منطقه نفتخیز گچساران در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۱۸ تولید نفت از مخزن گچساران با چاه شماره ۱۳ آغاز شد. این شرکت وظیفه استخراج و بهره‌برداری از ۱۸ میدان نفتی را برعهده دارد که بخش اعظم آن به میدان نفتی گچساران مربوط است. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره‌برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک‌زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.