مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: سرمایه انسانی و ماشین‌آلات این شرکت برای ارائه خدمات امدادی در مناطق دچار آبگرفتگی در خرمشهر و شادگان بسیج شده است.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ با اشاره به دستور وزیر نفت برای امدادرسانی حداکثری به مردم خوزستان و همچنین حضور نماینده وزیر نفت و هیئت همراه وی در منطقه و اتخاذ تصمیمات لازم جهت ساماندهی شرایط، افزود: شرکت نفت و گاز اروندان از بدو بارش‌های اخیر، حضور فعالی در صحنه داشته و تاکنون برای تعمیرات اساسی سه دستگاه پمپ ۱۰ اینچ و یک دستگاه پمپ ۱۲ اینچ  ایستگاه مرکزی پمپاژ آبفای شهرستان شادگان اقدام کرده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای این اقدام را بیش از یک میلیارد ریال خواند و ادامه داد: همچنین چند دستگاه لجن‌کش جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی با هماهنگی فرمانداری خرمشهر در حال خدمت‌رسانی است. افزون بر این، همه امکانات شرکت که ظرفیت کاربری شهری داشته باشد، برای رفاه حال مردم شریف منطقه آماده و در اختیار مراجع ذیربط قرار داده خواهد شد.

بازدید نماینده وزیر نفت از مناطق آبگرفته آبادان و خرمشهر

محسن پاک نژاد، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت نیز در جریان بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد: برطرف شدن مشکلات مجاوران تاسیسات عملیاتی صنعت نفت در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیست محیطی، آموزشی و فرهنگی از جمله وظایفی است که صنعت نفت در کنار رسالت اصلی خود یعنی تولید، به آن نگاه ویژه‌ای دارد و همواره علاوه بر این مسئولیت، کلیه امکانات خود را برای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی بسیج می‌کند.

وی افزود: نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت نفت در جنوب از ساعات اولیه بروز آبگرفتگی در برخی شهرهای استان خوزستان به این مناطق گسیل شدند و خوشبختانه بخش عظیمی از آبگرفتگی‌ها به ویژه در اهواز و کارون برطرف شده است و همکاران ما همچنان در حال ارائه خدمات در آبادان و خرمشهر هستند تا شرایط را به حال عادی بازگردانند.